I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




söndag 30 januari 2011

Loppis, loppi, loppis....


Kan inte minnas att jag har varit på Loppis i Umeå men nu kan jag säga att nu är det gjort.
Min loppis kompanjon och jag hade bestämt oss för att göra en inköpsrunda till vårt eget "rum" (loppis). Med ett glatt, förväntansfullt humör och en försmak av våren for vi till stora staden, Umeå. Första stoppet var "Musköten", några bord i en sporthall. Där fyndade vi faktiskt en hel del. Mest glad blev jag för de små "Japanerna", 6 st svarta efterrättsskålar och några plåtburkar. Egentligen var den inte till mig själv som jag skulle handla, dock blev frestelsen för stor..


Andra stället var Umåker. Oj, oj vad folk och visst gjorde vi lite fynd där men efter förra stället sökte vi mest stora saker,  möbler etc. Tyvärr fanns där inget sådant.  Att fara runt med möbler är kanske inte själva grejen med loppis....Vi kommer dock att bjuda på både stort och smått, nytt och gammalt:-)

Sista anhalten var en s k a Antikaffär men ack det passade inte våran plånbok. Några fina grejer dök upp. speciellt en super vacker servis (har tyvärr inte plats för fler) och en unik "klasssparbössa" som jag inte riktigt kan glömma. Tyckte nog att den var för dyr men, men, det känns som om den hör hemma hos mig. Just nu ser det ut som om den prylen snart kommer att var i mina ägor och då blir det bilder också. Jag tror inte att de finns många av de slaget.
Nästa helg så blir det öppet i Annas Rum så ni som skall på loppisrunda, boka Vännäsby!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar