I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




fredag 25 februari 2011

Torsdagar = städdag, fredag = myskväll


Nu snurrar det ordentligt i skallen och under dagens promenad var det fullt av funderingar. Till exempel så säger vi städdag fast det städas på kvällen och hur många av svenska befolkningen städar på torsdagar? Att det heter myskväll på fredag kan jag förstår för då är ju de flesta helt slut och ligger utslagna i soffan efter proppat i sig chips och godis. Är det myskväll??? Smaken är som baken "klöven", sägs det. Fredags mys för mig är när min kära make lagat middag, lite vin, prat om veckan som varit och helgen som kommer för att sedan luta sig tillbaka i soffan och titta på TV-programmet Skavlan.

I kväll kommer den här grabben till "Skavlan

Dock är det först torsdag, en mindre mysig dag/kväll. Putsa, feja, damsuga, damtorka, torka golv, byta sängkläder, byta handdukar m.m. Nu gör jag inte allt det där för vi finns ju fler i familjen, tur det! Vårt nya badrum däremot är helt ok att städa för det är så himla snyggt - om man får skryta......??? Det är så fint att jag med stolthet lägger ut några bilder.

Bakom glasväggen är toan.



Och så det lilla extra....

Pallen från Indiska

Trevlig MYSKVÄLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar