I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




fredag 11 februari 2011

Badtunna blir det men inte en bastu....!!

Nu skall min man äntligen få som han vill. Det kommer att bli en badtunna, till våren, installerad vid stugan. Självklart har jag mina estetiska invändningar och har bilden redan klar i huvudet. Badtunnan skall vara nersänkt i ett "däck" (altan) som skall ligga på en höjd. Bilden nedan är ju en dröm men tyvärr har vi inte riktigt så havsnära. Dock kommer vi att skymta havet mellan grannens stugor och det duger gott.


Bilder från Skärgårdstunnan

 Med mysgrejer och ett litet hus i glas kommer det nog att bli fint. Däremot har jag bestämt sagt nej till en bastu. Får klaustrofobi och förstår inte själva syftet med att sitta och svettas, slå varandra med ris, ösa vatten så det blir svårt att andas.


 Fotade några sådan inrättningar under min promenad i går och jag blir inte det minsta inspirerad. Badtunna blir det men INTE bastu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar