I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




onsdag 11 augusti 2010

Var är alla blåa bär?


Var tusan tog alla blåbär vägen?
Under skogpromenaden idag upptäckte jag att det verkligen inte finns blåbär i skogen. Trodde att vi hade ett dåligt år ute i stugan, där jag annars brukar plocka ganska mycket, men så var det inte. Nu är det barskrapat och de få som är kvar är små eller skämda. Till och med mina "säkra kort" är tomma. Hade sett framemot alla blåa, nyttiga GI-bär och förbättra synen nu i mörker tider

Jag förstår dessa stackars säsongsbärplockare som har sparat sina surt förvärvade pengar för att tjäna storkovan och så har naturen snålat in på sina resurser. Det är som att bli uttagen till en poker tävling och så får man den värsta dåliga given. Hopplöst.

Finns det någon som har en vettig förklaring till varför det är ett dåligt blåbärs år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar