I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




söndag 8 augusti 2010

Mattor, hästar och stolar

Av inredning blir vissa vilda och hela deras ekonomi skulle säkert shoppas upp. Det finns så många och så mycket där ute som får oss att vilja ha. Själv går jag nog på det mesta men är mer glad åt det jag kan fynda och delvis fixa själv.

T. ex så behövde jag byta matta i stugan men kunde inte hitta den rätta stilen men så plötsligt såg jag DEN mattan. Tyvärr gjordes den enbart i små storleker och det räcker inte långt. Så varför inte köpa 3 st??? Sagt och gjort! Med en stoppningsnål och ett kraftigt garn sydde jag i hop 3 st mattor från IKEA . Det hela kostade ca 3 x 80 kr = 240 kr för en superstor trasmatta. Ett helt ok pris. Jag är riktigt stolt över mattan!





En annan sak som jag är oerhört stolt och glad för är den "röda brunte"som vi fick till "värdinne-present" av våra härliga stuggrannar. Den röda hästen kunde inte ha passat in bättre speciellt när vi har fixat till stora rummet i stugan. Jag är helt förälskad i denna fyrbenta vän. Dock vet jag inte var den är köpt fast jag skulle vilja veta för att kunna köpa eventuellt fler.





Av mina föräldra fick jag hämta 6 st järnstolar med en mycket annorlunda design. Jag har aldrig sett sådan förut och antar att de är före eller omkring 70-talet. Om det är någon som har sett stolarna tidigare eller vet var de är gjord så är jag tacksam om ni hör av er:-))))


2 kommentarer: