I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




söndag 13 mars 2011

Tjäder i vackert väder

Tjäder räknas som skogshöns och är vår största vilda fågel.

Har i flera dagar varit säker på att jag har hört Orrspel i skogen men tack vare mediavärlden är det mer korrekt att säga att jag har hört Tjäder ljud. Efter att läst in mig och kollat filmer på Tjäder så är jag kanske lycklig att vi bara har hört och inte mött. Riktigt ilskna fåglar det!

Ligger i hårdträning för fågelskådning...

Atlas och Lelle som är fågelhundar tycker att Tjäder låter lite läskigt och Atlas han spanar upp i skyn och försöker lokalisera ljudet dock utan resultat.

Hur lätt är det att vara fågelhund när man är "snöblind"?

 Ja, ja en och annan galen pippifågel är väl inte hela världen och de har faktiskt ett fascinerande läte men tänk när björnen skall ur sitt ide, hungrig och småirriterad. Björnen har ju inte heller så höga ljud, nästan inga alls. Usch lite läskigt när de kryper fram. Är det nu, eller????

2 kommentarer:

  1. Har du fått björnfrossa? Du får sjunga högt och klampa med stövlarna så skrämmer du Björnen innan den hinner skarämma dig =D Fina bilder på killarna!

    SvaraRadera
  2. Har hört att björnfrossa är en svårbehandlad sjukdom. I skogen har grabbarna och jag rena rama körslaget:-)

    SvaraRadera