I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




tisdag 1 mars 2011

Kryddor i fiskgrytan

Kryddorna har inte tagit sig, ännu......

Har läst att många har börjat med sina odlingar i fönster och källare. Ja, om man är riktigt tidigt ute och har lagom fuktighet i sin källare kan man bli först med sina grönsaker. Nu har vi torpargrund så att odla under huset är nog ingen "hit". Det finns heller inga växthus eller arborerium i våra ägor så jag börjar med en fiskgryta. Perfekt för kryddorna och locket skyddar för den starka vårsolen. Dessutom så är fiskgrytan så fiffig utformad att kryddorna inte behöver stå direkt på botten och bli sur om rötterna - de står på en "liten hylla", en ångkonstruktion. När jag blir trött på arrengemanget så blir det välkryddad fisk:-) 

1 kommentar: