I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




onsdag 5 oktober 2011

Kung Fu Hung Gar


I går följde jag med Mahdi (min extra tonåring) till Kung Fu Hung Gar - träning. En supermysig lokal med kinalyktor i taket, varma röda färger och trevliga människor, i alla åldrar tog emot oss. Lämnade Mahdi i goda händer och under tiden haltade jag runt en promenad med hundarna. Det gick ganska fort då de fyrbenta kände sig "blyga" med nya stads-dofter och hade ingen lust att rastas och matte - alltså jag - hade ont överallt, ville helst sitta ner. Så då hamnade jag i träningslokalen och blev fullständigt hänförd över hur vackert man kan träna, vilken smidighet och styrka, vilken kontroll från små finger rörelse till stora hopp. Som ett extra plus var det en familjär stämning och efteråt bjöds det på nötter, russin och te. Mysigt värre! För ett endaste litet ögonblick kände jag att Kung Fu skulle passa mig som handsken och jag vill börja NU. Dock så är ett ögonblick väldigt kort och tur är ju det så jag insåg fort det omöjliga.....Kung Fu = skicklighet genom hårt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar