I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




tisdag 11 oktober 2011

Boktips...

Så här i höstmörket kan deckare/thriller/spänningsroman aldrig vara fel. 
Jag har två st riktigt bra att rekommendera.


1. Kråkflickan av Eriksson och Axlander Sundqvist
Detta är första delen av en trilogi, en nagelbitare med en oväntad "twist". Kråkflickan är en spänningsroman som handlar om vad svek kan göra med oss människor. Kriminalkomissarie Jeanette Kihlberg och psykoterapeuten Sonia Zetterlund korsar varandras vägar när unga pojkar blir utsatta.

Jag väntar med spänning på andra delen.


2. Pansarhjärta av Jo Nesbo
Nesbo håller fortfarande liv i den svårt alkoholiserande och destruktiva polismannen  Harry Hole. En thriller som tar dig jorden runt och handlar om alla de ingredienser en bok i denna genre skall ha. Mycket rått beskriven våld men jag kan inte sluta att läsa.

"När man blir levande begravd i ett snöskred och bröstkorgen trycks så hårt samman av snön att lungorna inte kan fyllas, har man bara syret i blodet kvar att leva på. Det räcker i ganska exakt fyra minuter. Tillståndet kallas pansarhjärta"

Det skulle vara extra roligt och höra om det är fler som läst Kråkflickan.

1 kommentar:

  1. Har inte läst Kråkflickan, ännu....Jag gillar när det bra böcker finns i flera delar! HAr hållit den här boken i handen flera gånger men alltid valt en annan. Nu ska jag absolut läsa den! Pansarhjärta lyssnade jag på i somras, har läst eller lyssnat på alla böckerna om Harry Hole. Konstigt hur mann kan dras till den här typen av böcker egentligen... Men så är det iallafall!

    SvaraRadera