I mitt huvud snurrar och surrar det en hel del och nu tänker jag lätta på trycket och pysa ut i "cyberrymden". Här får ni ta del av stora och små ting, natur, hundar, hus, inredning, trädgård samt min familj och mina vänner.

Hoppas på nya spännande utmaningar!

Ann-Sofie Gothnell




måndag 15 augusti 2011

Augusti = festmånad


Hösten flåsar i nacken och festmånaden Augusti har nått halvvägs. Det innebär att en Surströmmingskväll är avklarad och en födelsedag är firad. Kalasandet fortsätter hela Augusti ut för av den sista månadsdagen avsluta ett stort kapitel och givetvis börja ett nytt. Min dotter fyller 18 år - från omyndig till myndig. Det kommer säkert att firas in i nästa månad.......:-)))

En ful fisk!!!
Surströmmingsskiva är absolut ett mysigt arrangemang, om man slipper att äta den jäsande fisken. Jag ägnar mig åt sillburkar, mandelpotatis, snapsen och den trevliga gemenskapen. Visst är det en konst att få till "klämman" (smörgåsen) med alla tillbehör som skall läggas på. Min bordsgranne visade villigt upp sina färdigheter och här nedan ser vi resultatet av en Surströmmingssklämma samt, lilla, nubben innan de båda slinker ner.
Supersnyggt!

Mysig avslutning ute i augustikvällen.

2 kommentarer: